Har din organisation en användaradministratör?

Med en användaradministratör kan ditt företag/organisation förenkla hanteringen av era användare i Ledningskollen, vare sig det handlar om att lägga till, ta bort eller redigera användare.

Användaradministratör är en roll som användare i frågarorganisationer och ledningsägare kan ha. Som namnet antyder handlar rollen om att hantera Ledningskollenanvändare och användaradministratören kan göra flera saker som annars bara Ledningskollens användarstöd har rätt till. 

Användaradministratören kan:

  • aktivera nya användare – administratören får ett mejl från Ledningskollen med instruktioner när det finns nya användare att aktivera.

  • lägga till nya användare

  • bjuda in nya användare till tjänsten: administratören anger roll, namn och e-postadress och den nya användaren får då ett mejl med inbjudan om att skapa konto och kan själv välja användarnamn och lösenord.

  • inaktivera användare som slutat

  • byta lösenord för användare (Detta kan alla användare också göra själva genom att gå till inloggningssidan och klicka på "Glömt lösenord" eller "Glömt användarnamn").

  • redigera användarens namn, e-postadress, adress med mera.

  • se vilka användare som är med i den egna organisationen

Bli användaradministratör?

Saknar din organisation denna roll? Vet du inte? Kontakta då vårt användarstöd på så hjälper de dig. Flera i samma organisation kan vara användaradministratör.

2017-09-28