Nya konton i en ledningsägarorganisation skapas av någon med rollen “Användaradministratör”.
Gör så här: Gå till “Min organisation” och “Skicka inbjudningar”. Ange den nya användarens e-postadress och bocka för vilken roll som användaren ska ha. Ett mail kommer skickas till den angivna e-postadressen och när användaren följer den så skapas kontot med de behörigheter som du angav.
Roller i Ledningskollen
“Ledningsägare admin”: Denna roll har behörighet att hantera svarsställen, era områden, redigera inställningar för organisationen samt hantera alla inkomna ärenden.
“Svarare”: Denna roll kan endast hantera inkomna ärenden, och detta kan begränsas till vissa specifika svarsställen.
“Användaradministratör”: Denna roll kombineras med antingen “Svarare” eller “Ledningsägare admin” och ger behörighet att administrera konton.
“Ledningsägarmodul” och “Webserviceanvändare”: Dessa roller används inte för att logga in i webbgränssnittet och ska inte ges till användare. Läs mer om dessa i manualen för Ledningsägare admin.
Användarvillkor
Läs Ledningskollens användarvillkor och riktlinjer.