Ledningsägare admin

Den som har rollen “Ledningsägare admin” har nästan full kontroll över organisationen och dess inställningar. Vissa inställningar, till exempel organisationsnamn och organisationsnummer, kan bara redigeras av Ledningskollens användarstöd. 

Ledningsägare admin har följande behörigheter:

  • Hantera intresse- och bevakningsområden. Dessa områden talar om för systemet var ni är intresserade av att erhålla ärenden. Läs mer om intresseområden. Läs mer om bevakningsområden.

  • Hantera svarsställen. Ett svarsställe talar om för systemet var ett ärende som träffat ett intresse- eller bevakningsområde ska skickas. Systemet är helt dynamiskt vilket gör det möjligt att skicka ärenden till olika mottagare beroende på vilket område som berörs och vilken ärendetyp det gäller.

  • Övriga inställningar i organisationen. Dessa är åtkomliga genom “Inställningar” i toppnavigeringen. Här kan ni korrigera er svarstid på olika ärendetyper och ändra företagets kontaktuppgifter. Ett påminnelsemail skickas automatiskt till den/de som har rollen ledningsägare admin när ett svarsställe inte hanterat ärendet inom angiven tid.

Då detta är en roll som ger näst intill full kontroll över organisationen så rekommenderar vi att bara ett fåtal personer inom organisationen har den här rollen, och att övriga som ska hantera inkomna ärenden blir “Svarare”. Läs mer om rollen svarare.

Var den här artikeln till hjälp?